Pravda, kterou nechceme slyšet: základy západního módního průmyslu stojí na práci dětí třetího světa. Nevadí vám to? Fashion Victims 2.0 je animovanou verzí nástěnné malby graffiti umělce s uměleckým jménem ESCIF z ledna 2022. Upozorňuje na nesmyslnost našich neudržitelných spotřebních návyků.
Geometrická abstrakce se přirozeně prolíná s přírodními motivy. Odkazy na konkrétní motivy však odhalujeme stěží. Přesto k filmu jeho autor dodává: „Ozvěny jsou krátkou animovanou cestou ve formě osobního deníku posledních dvou let. Série animovaných nenarativních scén se inspiruje skutečnými místy, která jsem navštívil.“
Nezaměnitelný výtvarný styl autora z pražské UMPRUM propůjčuje této veskrze kritické eseji na téma antropocentrické povahy kolonizace vesmíru sarkastický a uštěpačný ráz. Podobně jako ve svých dalších pracech i zde autor kombinuje několik technik a materiálů, od kresby přes využití reálných předmětů až k sochařské hlíně.
Jedním ze starších snímků známého výtvarníka a filmaře je Taneční parket. Autor v něm jako ve většině svých filmů vychází ze sekvencí hraných filmů, které svým nezaměnitelným způsobem brilantně přepracovává. Sledujeme taneční pár, který se díky autorově imaginaci během tanga různě smršťuje a natahuje. Deformován je prostor i čas a na parketu života se objevují podivní aktéři.
Romantický rodinný duet Ondřeje Rychlého a Terezy Rychlé Krippnerové ladila autorka do jemných barev a doplnila romantickými animacemi dvou hravých človíčků. Ti se plni emocí pouští ve fantazijní krajině do všemožných her.
Abstraktní film 1000 rovin je hudební oslavou cestování, jazzu a silničních map. Vznikl celý na předním sedadle auta s inkoustem, barvou a dalšími jednoduchými nástroji.
Když si Smrt zahraje se svou kolegyní partii šachů, nemůže to skončit jinak než krveprolitím. Výborně morbidní a přitom naivně stylizovaný ručně kreslený videoklip k písni španělské, kompletně dívčí rockové skupiny Tiburona.