Pokročilé vyhledávání

Filmy

  • Autobianchin: Les bras d'Amelie

    Videoklip k nostalgické písni propojuje v obraze dva zdánlivě odlišné světy. V prvním plánu je to příběh mladé dívky, která má ráda šneky. Tato do fialových odstínů laděná „lovestory” se ale odehrává na pozadí drastických válečných výjevů, přičemž se oba motivy specifickým způsobem doplňují, prolínají a propojují.

  • Ale mléko je důležité

    Fobie mohou mít mnoho podob. Když se ale zhmotní do škodolibého plstěného stvoření, končí veškerá legrace. Ve svém absolventském filmu se Anna Mantzaris spojila se spolužákem z Volda University College a zaměřili se na hrdinu trpícího strachem z lidí. Oceňovaný snímek vážné téma pojednává směsicí dramatu a úsměvných momentů.

  • Talya La Lia: Shredder

    Experimentální videoklip hravě používá plastelínu k zachycení nesouladu mezi tím, jak se cítíme uvnitř, a tím, jak se prezentujeme před světem a na sociálních sítích. Autorská dvojice Eliška Oz a Lee Oz se již delší dobu na tento typ animace specializuje a dosahuje s ní neobvykle fluidních výsledků.

  • Chůze a běhy

    Osudy mladého zamilovaného páru, staré paní pečující o květinu na okně, úspěšného běžce či jednonohého žebráka na rohu ulice se v tomto kresleném snímku postupně prolínají za přítomnosti neutuchajícího větru, který je možné, stejně jako lidské kroky, považovat za metaforu neúnavného koloběhu života.

  • Krkavčí matka

    Náladová, temná až hororová, vizuálně působivá balada se odehrává v dobách, kdy osudy lidí byly ještě úzce spjaty s osudy ostatních bytostí. Zároveň lidé přijímali temnou stránku života, domnívajíce se, že dobro nepotřebuje jejich uctívání, a žili v atmosféře smrti. Muž a žena se zde snaží vyrovnat se svým údělem, jenže temné stránky lidské duše získávají navrch…

  • Egon Bondy o filozofii a vůbec

    Krátká, hravá a příjemně stylizovaná „studie“ je autorskou interpretací myšlenek Egona Bondyho – známého českého básníka, spisovatele a především filozofa. Autorka se záměrně nesnaží ilustrovat komentář, naopak ho vizuálním ztvárněním vtipně doplňuje a rozvíjí pomocí asociací, metafor či nadsázky.

  • Chlapec překódovaný z fosfénů

    Lapeny ve fosfénech dávají dokumentární záběry odhalit svou pravou digitální podstatu a navrací se ke svým abstraktní kořenům, ke vzpomínkám na obrazy odvinuté ze závislosti na zobrazovaném a ovlivněné jeho vnitřním životem. Počítač vidí bez oči, algoritmus si představuje.

  • Domov

    Snímek o vykořenění, hledání a nalézání domova. V baru se s přáteli schází mladík, který už stihl prožít různá životní období v různých zemích, dokonce na více kontinentech. Trpí ale pocitem, že je doma na více místech. Autorka si pohrává s barevným odlišením zmožené hlavní postavy, která se snaží odpovědět na otázku, kam vlastně patří.

  • Řeč města

    Tři kapitoly městské akustiky. Záznam času, cesty a prostoru. Série krátkých animovaných filmů založených na stereofonních záznamech zvukové palety města. Jejím cílem je zprostředkovat zážitek vědomého a úmyslného poslouchání zvuků města. Audiovizuální dílo vytvořené pro obě uši a jasnou mysl, která stimuluje diváckou představivost.

  • Scratchy

    20 scén ze čtyř nebo pěti nedokončených animovaných filmů, pečlivě sestavených na originální hudební doprovod.